zamknij Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).
W ZWIĄZKU Z OKRESEM ŚWIĄTECZNO-NOWOROCZNYM TERMIN DOSTAWY WYDŁUŻA SIĘ. ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY! W RAZIE PYTAŃ PROSIMY O TELEFON

Ostatnie wpisy

Skuteczne zapobieganie powstawaniu żylaków

Skuteczne zapobieganie powstawaniu żylaków

Kobiety borykające się z żylakami dobrze wiedzą, że nie jest to nic przyjemnego. Wiecznie fioletowe nogi, pełno popękanych naczynek oraz towarzyszący ból – to wszystko sprawia, że niechętnie zakłada się spódniczki i wychodzi na plażę. Można jednak temu zapobiec, stosując się do kilku prostych zasad. Dbanie o zdrowie swoich nóg jest zdecydowanie łatwiejsze niż późniejsze leczenie i całkowite pozbycie się żylaków. Na czy więc polega profilaktyka zdrowych nóg?

Aktywność ruchowa

Problemy z żylakami najczęściej dotykają kobiet, które w swojej pracy spędzają czas na stojąco lub siedząco, bez przerwy. Zapominają one, jak istotny jest ruch oraz przepływ krwi w kończynach, bądź nie mają możliwości dłuższego odpoczynku, przez co pojawiają się pierwsze objawy. To jest odpowiedni moment, aby zacząć uprawiać sport, wychodzić częściej na spacery czy po prostu podjąć się jakiekolwiek aktywności ruchowej, która wspomoże krążenie. Poza tym zaleca się również zrzucenie zbędnych kilogramów, ponieważ duży ciężar powoduje nacisk i utrudnia przepływ krwi do serca. Warto więc połączyć zdrowe nawyki, zdecydować się na dietę oraz dużo ruchu, co na pewno przyczyni się do opóźnienia żylaków.

Odpoczynek i wzmocnienie

Wracając po całym dniu pracy do domu, dobrze jest zapewnić nogom odrobinę odpoczynku. Zdjęcie wysokich obcasów, uciskowych skarpetek oraz dopasowanych spodni na pewno wspomoże krążenie. Można również położyć się i umieścić nogi jakieś 15 cm wyżej od serca, dzięki czemu przepływ krwi będzie zdecydowanie lepszy. Samo to jednak nie wystarczy, tak, jak wprowadzenie codziennego ruchu do swojego trybu życia. Warto także urozmaicić dietę o nowe produkty, w tym przede wszystkim witaminy oraz błonnik, które stanowią podstawę żywienia w trakcie walki z żylakami.

Jest to tylko kilka z wielu sposobów, jakie warto stosować, aby móc zapomnieć o żylakach. Żaden jednak nie gwarantuje, że naczynka zawsze będą w pełni sprawne i nigdy nie dojdzie do ich popękania. Jeśli pojawią się pierwsze objawy, czyli ciężkość nóg oraz ból, warto od razu udać się do lekarza na szczegółowe badania. Kiedy rzeczywiście doszło do uszkodzenia, będzie on wiedział, od czego warto zacząć leczenie oraz jak będzie ono przebiegało dalej.

Produkt został dodany do porównania!